15 лютого у світ вийшла відеогра Metro Exodus. Розробники – українська компанія 4A Games, частина працівників якої колись працювали над відомою грою S.T.A.L.K.E.R. Радіо Свобода поспілкувалося із креативним директором 4A Games Андрієм Прохоровим про новий проект студії. – пише Радіо Свобода.
Metro Exodus вийшла 15 лютого на платформах PC, Xbox One та PlayStation 4. Exodus – одна з найочікуваніших ігор року. Такою її називають як профільні світові видання – Kotaku, PCGamer, Polygon, так і непрофільні – The Guardian, Washington Post.
Це – шутер від першої особи, хоррор з елементами виживання та стелс. Дії гри відбуваються в часи постапокаліпсису, який став результатом ядерної війни. Місце – зруйнована територія Росії.
Минулі ігри серії – Metro 2033 і Metro: Last Light, що вийшли у 2010 та 2013 роках, відповідно, гравці та критики оцінили високо. Так само схвальні відгуки зібрало й перевидання цих частин у 2014 році під назвою Metro Redux.
Ігри зроблені за мотивами романів російського письменника Дмитра Глуховського. Головний герой Артем разом із іншими жителями Москви живуть у міській підземці та борються з небезпеками ворожого світу, наповненого мутантами.
Гра про постапокаліпсис у Росії
Креативний директор 4A Games Андрій Прохоров розповідає, що Exodus продовжує історію серії. За сюжетом, Артем разом із дружиною Ганною та друзями втікає з підземного світу Москви в пошуках нового місця для життя. Вони мандрують усією територію країни за допомогою потягу «Аврора».
На відміну від минулих ігор, дії яких були сконцентровані під землею в закритому та лінійному просторі, на цей раз гравцям надають більшу свободу.
«За моєю думкою, з початку та до кінця гравець навряд чи занудьгує. Ми проїжджаємо різні місця, різні спільноти, змінюються пори року, самі герої теж змінюються – подорож триває ігровий рік», – каже розробник.
За словами Прохорова, коли в компанії почали робити прототип гри, то взяли з досвіду роботи над S.T.A.L.K.E.R відкритий світ та «пісочницю», а з Metro – насичений наративний геймплей та орієнтацію на сюжет.
«Тоді ми зрозуміли, що компонента S.T.A.L.K.E.R миттєво перебирає на себе ковдру, а Metro втрачається. І витратили два роки, намагаючись знайти потрібну формулу – скільки чого треба додати в каструлю, щоб і Metro не загубилось, і запрацювала свобода»
– каже Прохоров.
Exodus має офіційну українську локалізацію, що не є поширеним явищем у проектах від великих студій. Минулі частини серії Metro також отримали професійний переклад.
«Ми – українська студія»
Студія 4A Games була створена в Києві у 2006 році. Її заснували працівники іншої української компанії GSC Game World, які працювали над відомою S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl.
4A Games має два офіси – у Києві та в місті Сліма на Мальті. У компанії вирішили відкрити мальтійський офіс у 2014 році, коли Росія окупувала Крим та розпочала військові дії на Донбасі. Причинами часткового переїзду були також проблеми з найняттям спеціалістів потрібного рівня, а також роботою з видавцем – німецькою компанією Deep Silver.
«У той момент наш видавець відверто запитав: як я можу вас фінансувати, якщо не сьогодні-завтра Росія розпочне повномасштабну війну? Його можна було зрозуміти», – каже Андрій Прохоров.
Проте, студія від відкриття офісу на Мальті не стала менш українською. «Коли ми їхали на Мальту, я писав у фейсбуці, що там буде відкрита українська студія. Безумовно, ми українці, не соромимося і не ховаємося. Крім того, ми переживаємо про те, що відбувається в країні», – розповідає розробник.
В Україні ж за останніх п’ять років, за висновками Прохорова, ситуація змінилася на краще.
«Наш директор з розвитку бізнесу Дін Шарп ще з часів S.T.A.L.K.E.R. працював і жив в Україні, та йому багато чого не подобалося. Але десь рік тому він літав у Київ і зазначив, що йому стало комфортніше. Як він каже, в першу чергу змінилися люди – стали більш відкритими, більше розмовляють англійською, більше посміхаються. Тобто стало видно, що країна потроху змінюється»
– розповідає він.
За ці п’ять років і сама студія стала більшою, а мальтійський офіс урізноманітнив національний склад 4A Games. Нині там працюють представники майже всіх країн Європи, зі США та Мексики.
Українці не критикують студію через наявність російської складової у грі, каже розробник. При цьому 4A Games стикається з критикою від російських гравців.
«Але це загальна культура в інтернеті. На початку роботи над проектом я сказав колегам, що ми робимо гру про наших героїв, а не про сьогоднішню Росію. Ми робимо гру про уявну Росію майбутнього і давайте не паплюжити реноме наших героїв», – уточнює Прохоров.
Грою-конкурентом для Metro Exodus Прохоров вважає проект аналогічного жанру The Last of Us від американської компанії Naughty Dog: «Розумні хлопці – як за атмосферою гри, так і за технічними наворотами».
«Тепер ми попереду в індустрії»
У минулому році компанія NVIDIA презентувала відеокарти нового покоління, основною «фішкою» яких стала технологія освітлення RTX. І саме Exodus від 4A Games стане однією з перших відеоігор з цією технологією.
«З моменту вступу в індустрію ми завжди наздоганяли когось. На серпневій виставці в Німеччині, там, де показали нове освітлення RTX, хлопці з The Last of Us та Battlefield постійно просили показати демо. Це був перший раз, коли вони були позаду, а ми попереду. Дуже-дуже приємне відчуття, адже в цьому змаганні очко пішло на нашу користь»
– розповідає розробник.
При цьому 4A Games не бажають бути «авторами однієї гри» і мають намір рухатись далі. «Є у мене одна мрія і вона пов’язана з космічною грою. Як я жартую, це буде новий жанр, він називається «остання гра» – гра, яка робить непотрібними всі інші ігри в світі», – каже Прохоров.
Але поки що студія не приступає до роботи над новим проектом.